04 Januari 2021

 Kebingungan

aku dan aku pasti kalianpun...
masih ketololan di persimpangan waktu
tahun yang sudah mahu beralihpun
tak mampu menjadikan kita dewasa
memengertikan hakikat kebenaran hakiki
waktu sering diputar oleh penguasa rakus
sang firaun yang merajalela merampok rumah benar salah kita
aku dan aku yakini kalianpun...
harus akur saja. harus akur saja...apapun!
neracanya ditangan mereka
yang kaya...yang milik kuasa tanpa nas
maka miskipun waktu sudah mahu beralih
aku yakini...
dan aku pasti kalianpun
yakini..
kita terus berada di kandang pasrah
menanti untuk sembelihan
demi sembelihan
di tengkuk kita yang
longlai...
30.12.15
Rogayah Faizah, Mamu MK Hasny dan 19 yang lain
1 Komen
Suka
Komen
Kongsi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Belum bertajuk

  Di sangkak tradisi Dieramnya generasi buat menyambung legasi Menetaslah wajah-wajah baru dari kehangatan kasih