27 Jun 2010

Di Kamar Diri Lalu Aku Berdiri

di dalam cermin itu kulihat
ada wajah lusuh seorang aku
yang lelah dan keliru

di dinding kaku
bergantungan ayat-ayat tuhan
yang kian kusam

di satu penjuru
di dalam cermin itu
sebuah ranjang
tempat aku
melampiaskan rindu
pada seseorang yang bernama
kekasih

di siling kamar
di dalam cermin itu
cicak-cicak asyik bercumbu
melontar lidah pada lelabah

sedang aku masih berdiri
di hadapan cermin pesaka ini
di lantai yang berdebu
menunggu dan menunggu
saat itu

fauzirashid

4 ulasan:

  1. pedih rindu menjalar dalam saraf- menafasi hidup hanya namaMu...
    Tuhan,
    ketemukan aku dengan sebahagian diriku- itu.

    BalasPadam
  2. salam fauzi,

    Sebelum yang menunggu
    datang, masih ada
    waktu untuk kita
    bertaubat
    kepada
    -Nya

    BalasPadam
  3. terus menunggu dan berharap...

    BalasPadam

Belum bertajuk

  Di sangkak tradisi Dieramnya generasi buat menyambung legasi Menetaslah wajah-wajah baru dari kehangatan kasih