02 Januari 2011

Mengenang lanskap Politik 2010 yang berlalu

Selamat datang tahun 2011 yang baru lahir.
Menyingkap lankap politik negara sepanjang tahun 2010.

Manusia yang paling berhantu, paling jahat yang mendapat liputan setiap hari dalam media elektronik mahupun media massa yang dikatakan perdana sepanjang tahun 2010 adalah tak lain dan tak bukan dari Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dia dijadikan bahan utama cercaan - dikatakan agen yahudi, pengkhianat negara, penderhaka kepada raja, pemecah belah bangsa melayu, penganut agama liberalisma dll.

Dia dan keluarganya menerima fitnah yang maha berat, meliwat dan pernah dikatakan bernafsu buas dengan meniduri ramai perempuan termasuk di mexico, amerika dan melakukan perbuatan terkutuk dengan isteri orang malah isteri rakannya sendiri. Dia dikatakan telah meliwat Munawar Anis, penulis ucapannya, Sukma, adik angkatnya dan kini meliwat Saifol, petugas yang secara tiba-tiba mempelawa diri membantu parti semasa pemilihan PRU ke 12.

Apa saja yang berkait dan berbangkit perihal DSAI akan menjadi bahan utama. Sesiapa yang punyai idea untuk memburuk hatta memfitnah dirinya akan diberi ruang dan liputan yang komprehensif di dalam media-media utama. Lantas Siaran Berita Jam Lapan di TV seolah menjadi siaran ala program Melodi di TV3 yang memaparkan gosip artis. Nilai berita dalam profesion kewartawanan hancur.

Semua perkara yang dilemparkan kepada DSAI hanyalah bersifat fitnah dan mehnah semata-mata. Sekurang-kurangnya sehingga habis tahun 2010 tidak ada satupun perkara yang dilontarkan berkenaan kerja jahat DSAI dapat mereka buktikan. Disebaliknya lebih dilihat sebagai langkah untuk melakukan pembunuhan karektor kepada ketua pembangkang yang sangat digeruni di parlimen ini.

Dalam melakukan pembunuhan karektor kepada DSAI ini sebenarnya banyak agensi dan intitusi awam turut terbunuh kebiwawaannya. Ia menyerlahkan agensi dan institusi tersebut menjadi alat kepada pemerintah pembuli yang berkuasa. Kalau ditahun 2000 dahulu badan kehakiman, PDRM, Peguam Negara dan Jabatan Kimia menjadi busuk oleh segelintir pihak atasan mereka yang dilihat secara nyata dipergunakan oleh elit penguasa, kini 2010 agensi lain turut dirosakkan seperti bidang kedoktoran dan JAKIM turut dipertikaikan kewibawaannya.

Kes Liwat DSAI masih tergantung begitu lama. Media perdana mengaitkan kelewatan proses mahkamah kerana helah DSAI. Tapi umum mengetahui bahawa kelewatan tersebut adalah kerana kegagalan pihak pendakwa mengemukakan bukti pendakwaan. Dalam kata lain Kes Liwat DSAI dibawa kemahkamah secara semberono dan bukti dicari semasa pendakwaan berjalan. Sebarang bukti pendakwaan yang sepatutnya diberikan kepada orang yang didakwa untuk persediaan membela diri sebagaimana yang dilakukan ke atas kes-kes yang lain tidak dilaksanakan. Sedangkan Tun Mahathir semasa mahu disapina dalam kes liwat DSAI 1 meletakkan syarat agar soalan dikemukakan dahulu sebelum beliau mahu hadhir ke mahkamah. Demikianlah tenat dan hinanya keadaan istana kehakiman negara. Untuk kes DSAI tuduhan boleh dipinda sesuka hati pada peringkat proses mahkamah berjalan.

Soalnya kenapa DSAI menjadi target fitnah dari 1998 sehingga 2010 ini? Benarkah DSAI adalah manusia terjahat dalam dunia sekarang ini? Tahap kejahatan yang dikenakan kepada peribadi DSAI adalah jauh lebih tinggi dari media barat melebelkan kejahatan Hitler, Musoloni malah ketua Mafia dan Ketua Yakuza di Jepun. Kalau mengikut perpektif pemimpin UMNO-BN, DSAI adalah pengganas, penjahat, melakukan perbuatan diluar tabii, penderhaka negara dan raja melayu dan mahu menghancurkan agama islam. Saya kurang faham mengapa mereka kurang menggunakan kes amalan rasuah ke atas DSAI.

Kenapa diri manusia Anwar menjadi target? Siapa beliau sebenarnya?

Beliau adalah Ketua Pembangkang di Parlimen. Berbekalkan pengalaman luas beliau di dalam kerajaan sehingga memegang jawatan sebagai TPM maka tentulah pemimpin UMNO-BN yang korup akan tergugat. Semakin lama DSAI di dalam parlimen maka pemimpin UMNO-BN akan tergugat. Banyak rahsia jahat mereka akan dibongkarkan oleh DSAI dan mereka tidak dapat menafikannya. Isu APCO adalah kes unik dimana beliau disingkirkan dari berkhidmat sebagai wakil rakyat selama 6 bulan di parlimen. Beliau dinafikan untuk membela diri. Bukti yang diterima pakai hanyalah surat penafian dari APCO sendiri. Speaker menggunakan kuasa secara semberono dan nyata berat sebelah dan tidak adil. Peristiwa ini turut menyingkirkan 3 lagi wakil PR yang mana mencemarkan institusi Parlimen dimata dunia. Parlimen dilihat seolah menjadi Parlimen Kanggaroo.

Kenapa DSAI menjadi target?

Kerana dia berjaya mengubah lanskap politik dari hegemoni UMNO-BN kepada sistem 2 parti yang menjadi 'Check and balance'. Sistem 2 parti sangat baik untuk rakyat & negara tetapi bencana besar buat UMNO-BN.

Beliau berjaya mencantumkan 2 parti yang selama ini dipecahkan oleh UMNO-BN melalui dasar pecah dan perintah. Pakatan Rakyat ( Keadilan, PAS & DAP) menjadi satu pilihan untuk rakyat memilih. Dalam kata lain buat pertama kalinya BN terpaksa menghadapi persaingan dalam mendapatkan kuasa. Pengalaman PRU ke12 membuktikan keperitan BN yang selama ini menang dengan mudah.

Kenapa DSAI menjadi target?

Kerana selagi DSAI ada, PR akan kukuh dan kian kukuh. Rakyat akan dapat membuat penilaian. Sikap boros, membazir, rasuah, amalan kroni dan lain-lain yang biasa mereka lakukan tidak lagi dapat diteruskan oleh BN. Projek mega untuk kroni tidak lagi dapat dibiuat dengan mudah dan akan dikritik oleh rakyat setelah mendapat maklumat.

Mengapa DSAI menjadi target?

Kerana pada perkiraan mereka, dengan menghapuskan dia dari persada politik, maka..........

(anda boleh menyambung tulisan ini...mengikut pandangan anda...)

fauzirashid

1 ulasan:

  1. Semuga PRU 13 ada perubahan dari segi pemerintahan negara.Rakyat sudah lama menderita.

    Tips sebelum melancong

    BalasPadam